WAT WEET U VAN UW VOOROUDERS? Helpt u mee ons verleden kleur te geven?

In mijn artikel in de vorige Eendenkooi, vertelde ik al dat het jammer is dat naast de gebruikelijke gegevens, wij eigenlijk weinig méér weten over onze voorouders. Daar is nu niet veel meer aan te doen. Maar we kunnen hier wel een begin mee maken. We kunnen ook gaan verzamelen van wat we nu wel weten over onze opa, oma, vader moeder of ander familielid.
Daarom hebben wij twee vragen die wij aan u willen voorleggen.

Zijn er naamgenoten die het leuk vinden om (één of meer) familieleden te beschrijven omdat hij of zij een mooi beroep heeft of had? Of een heel interessante hobby heeft of iets anders doet wat leuk is voor ons nageslacht om te weten?

Daarnaast vragen wij ook of er naamgenoten of familieleden zijn die het leuk vinden, en tijd hebben, om deze informatie te gaan verwerken. Wij denken vooralsnog aan een klein werkgroepje dat dan samen met Bep en Carla ons idee verder uit gaat uitwerken. Het is zeker niet de bedoeling om hierdoor een groter archief te krijgen.

Het zou fijn zijn als uiteindelijk deze informatie digitaal beschikbaar komt doordat het gekoppeld is aan de huidige Genealogiën. En wie weet is het over een aantal jaar heel geschikt om er weer een mooi boek over uit te geven.

Wilt u meer informatie over dit plan, wilt u zich aanmelden of een artikel over een familielid insturen? Misschien wel een artikel over uzelf?
Dan kunt u dit mailen naar:
Chris van der Kooij,
voorzitter@stichtingvanderkooij.nl